U 2024. godini, Hrvatska će imati 70 potpuno novih vlakova koji će prometovati na željezničkim prugama, što predstavlja velik značaj za modernizaciju i unaprjeđenje javnog prijevoza u zemlji. Ukupna vrijednost te flote vlakova iznosi 360 milijuna eura, a njihova uvođenje dio je strateškog cilja poboljšanja povezanosti, sigurnosti i učinkovitosti transportnog sustava u Hrvatskoj.
Sadržaj...
Nova željeznička infrastruktura i ulaganja
Na konferenciji „Infrastruktura na raskrižju razvoja“ u Rovinju, organiziranoj od strane Hrvatskog udruženja za cestovni i željeznički promet „Via Vita“, okupilo se 400 predstavnika iz sektora. Cilj je razmjena iskustava te usklađivanje planova za budući razvoj prometne infrastrukture, s naglaskom na povezivanje željezničke mreže i digitalizaciju sustava.
Planovi i prioriteti željezničkog prometa u Hrvatskoj
Državni tajnik Ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, Tomislav Mihotić, istaknuo je kako je glavna zadaća svih projekata vezanih uz promet uspostava povezivosti, sigurnosti i uravnoteženog razvoja. “Željeznice su nam apsolutni prioritet. Cilj je stvoriti sustav bez zaustavljanja, s beskontaktnim plaćanjem i skraćenim vremenima vožnje,” poručio je.
Investicije od 6 milijardi eura u željezničku infrastrukturu
Mihotić je najavio da će u narednom desetljeću u željezničku infrastrukturu biti uloženo čak 6 milijardi eura, što predstavlja najveći val ulaganja u povijesti Hrvatske. Uz to, najavljeno je i moderniziranje vozila, pa će se do kraja 2025. godine na prugama pojaviti 70 novih vlakova vrijednih 360 milijuna eura, potičući sigurniji i brži sustav prijevoza.
Razvoj cestovne infrastrukture u Hrvatskoj
Što se tiče cestovne mreže, Mihotić je pohvalio projekt izgradnje brze ceste koja povezuje Požegu i autocestu, vrijedan 160 milijuna eura. Također je u tijeku izgradnja podravske Y-rute te dijela autoceste od Varaždina do Krapine. Ključni period za cestogradnju očekuje nas 2027., kada bi trebalo biti završeno cjelokupno rješenje autoputa u Istri i uvođenje novog sustava elektroničkog naplate cestarina.
Brzi razvoj prometne infrastrukture i digitalizacija
Predsjednik Hrvatskih cesta i predsjednik uprave Hrvatskih cesta, Ivica Budimir, istaknuo je kako Hrvatska danas bilježi najveći tempo razvoja prometne infrastrukture do sada. Cilj je ubrzati proces implementacije, od planiranja i regulative do same realizacije. Velike infrastrukturne investicije, modernizacija vozila i digitalizacija dio su strategije za izgradnju modernog, sigurnog i održivog prometnog sustava koji će Hrvatsku učiniti konkurentnijom i sigurnijom.
Članak je originalno objavljen na Total Croatia stranici.
Najčešća pitanja o najnovijim željezničkim ulaganjima u Hrvatskoj
- Kada će u Hrvatskoj biti posve nova vlakova? Do kraja 2025. godine, u skladu s najnovijim planovima, u funkciji će biti 70 novih vlakova.
- Koliko će ukupno biti uloženo u željezničku infrastrukturu? Planirano je ulaganje od 6 milijardi eura u sljedećih deset godina, što je najveći val ulaganja u povijesti Hrvatske.
- Koji su glavni ciljevi modernizacije željezničkog i cestovnog sustava? Povezanost, sigurnost, digitalizacija i brzi, učinkoviti transportni sustavi ključevi su modernizacije.
- Koje se velike cestovne projekte trenutno realiziraju? Vrijedni su projekt brze ceste Požega-autocesta, te asfaltiranje i gradnja podravske Y, s očekivanim završetkom 2027.
- Zašto je razvoj željeznice važan za Hrvatsku? Povećava sigurnost, smanjuje zagađenje, poboljšava povezivost i doprinosi konkurentnosti zemlje.



Leave a Comment