Kako Vozač Smije Prevoziti Dijete u Vozilu na Putničkim Sjedalima: Vodič za Sigurnost, Zakon i Pravilan Odabir

Kako Vozač Smije Prevoziti Dijete u Vozilu na Putničkim Sjedalima: Vodič za Sigurnost, Zakon i Pravilan Odabir

Kada govorimo o sigurnosti na cesti, rijetko je koja tema važnija od one koja se tiče naših najmlađih putnika. Razumijevanje kako vozač smije prevoziti dijete u vozilu na putničkim sjedalima nije samo pitanje zakonske obveze, već primarna odgovornost svakog roditelja i vozača. Nepravilan prijevoz djece može imati katastrofalne posljedice, dok pravilno postavljena i odabrana dječja autosjedalica može spasiti život. U ovom sveobuhvatnom vodiču, proći ćemo kroz hrvatske zakone, praktične savjete, najbolje prakse i najnovije trendove kako bismo vam pružili sve potrebne informacije za siguran i legalan prijevoz vaše djece.

Kao SEO ekspert i novinar, cilj mi je ne samo informirati, već i educirati. Ovaj članak je pažljivo strukturiran kako bi odgovorio na sva vaša pitanja, optimiziran za Google i AI tražilice, s naglaskom na demonstraciju E-E-A-T (Expertise, Experience, Authoritativeness, Trustworthiness). Želimo da ovaj tekst postane vaš ultimativni izvor informacija o tome kako vozač smije prevoziti dijete u vozilu na putničkim sjedalima.


Zakonski Okvir: Kako Vozač Smije Prevoziti Dijete u Vozilu na Putničkim Sjedalima Prema Hrvatskim Propisima

Hrvatski Zakon o sigurnosti prometa na cestama (ZSPC) jasno definira pravila za prijevoz djece, postavljajući temelje za njihovu zaštitu. Razumijevanje ovih propisa ključno je za svakog vozača, ne samo zbog izbjegavanja kazni, već prvenstveno zbog osiguravanja maksimalne sigurnosti djeteta.

Temelji Zakona o Sigurnosti Prometa na Cestama (ZSPC)

U Hrvatskoj, pravila za prijevoz djece primarno su regulirana Zakonom o sigurnosti prometa na cestama (NN 105/04, 178/04, 111/07, 46/08, 36/09, 85/09, 105/10, 5/14, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19, 42/20, 85/22, 114/22). Glavne odredbe odnose se na visinu, dob i težinu djeteta, te na vrstu sjedala i način vezivanja.

  • Definicija djeteta u prometu: Prema zakonu, dijete se smatra putnikom s posebnim potrebama zaštite. Ključni kriteriji su visina do 150 cm i dob.

Pravila za Sjedala i Autosjedalice

Zakonski propisi precizno određuju kada i kako vozač smije prevoziti dijete u vozilu na putničkim sjedalima, ovisno o njihovim fizičkim karakteristikama.

Obvezna Uporaba Autosjedalica: Kada, Za Koga, Gdje

Sva djeca niža od 150 cm moraju biti prevožena u sigurnosnoj sjedalici ili postolju (boosteru) koje je u skladu s njihovom dobi, visinom i težinom. Izuzeci su rijetki i specifični, te ih ne bismo trebali tumačiti proizvoljno.

  1. Djeca do 135 cm visine: Moraju se prevoziti u sigurnosnoj sjedalici koja je homologirana sukladno ECE R44/04 ili R129 (i-Size) standardu. Sjedalica mora biti primjerena njihovoj dobi, visini i težini.
  2. Djeca od 135 cm do 150 cm visine: Također moraju koristiti sigurnosnu sjedalicu ili postolje. Ako je vozilo opremljeno sigurnosnim pojasom koji se može pravilno namjestiti na dijete (preko ramena i preko kukova, bez dodirivanja vrata), dijete može koristiti taj pojas u kombinaciji s boosterom.

Važno: Ključ je u pravilnom namještanju pojasa! Nikada pojas ne smije prelaziti preko djetetovog vrata ili biti labav. Pravilan položaj pojasa preko ramena i kukova osigurava raspodjelu sile u slučaju sudara.

Prevoz na Prednjem Sjedalu: Izuzeci i Opasnosti (Zračni Jastuk)

Opće pravilo je da se djeca prevoze na stražnjim sjedalima, gdje je statistički najsigurnije. Međutim, postoje specifična pravila za prijevoz na prednjem sjedalu:

  • Dijete do 2 godine: Može se prevoziti na prednjem sjedalu isključivo u dječjoj sjedalici okrenutoj u smjeru suprotnom od smjera vožnje, POD UVJETOM da je zračni jastuk na suvozačevoj strani vozila DEAKTIVIRAN. Aktivan zračni jastuk u kombinaciji sa sjedalicom okrenutom unatrag izuzetno je opasan i može uzrokovati teške ozljede ili smrt.
  • Dijete starije od 2 godine i više od 135 cm: Smije se prevoziti na prednjem sjedalu u odgovarajućoj autosjedalici, a zračni jastuk treba biti AKTIVAN. Međutim, i dalje se preporučuje prevoz na stražnjem sjedalu ako je to moguće.
  • Djeca do 150 cm visine: Ne smiju se prevoziti na prednjem sjedalu bez odgovarajuće sigurnosne sjedalice ili postolja.

Zašto je prednje sjedalo manje sigurno? Prednje sjedalo je izloženije izravnom udaru u slučaju frontalnog sudara. Aktivni zračni jastuci dizajnirani su za odrasle osobe i njihovo prebrzo otvaranje može nanijeti teške ozljede djetetu. Zato je deaktivacija zračnog jastuka obavezna kada se sjedalica okrenuta unatrag postavlja na suvozačko sjedalo.

Kada Dijete Smije Sjediti Bez Autosjedalice?

Kao što smo spomenuli, dijete smije sjediti bez autosjedalice kada dosegne visinu od 150 cm. U tom trenutku, vozilo je dizajnirano da mu sigurnosni pojas odgovara kao odrasloj osobi. No, i tada je preporučljivo da dijete, ako je moguće, i dalje sjedi na stražnjem sjedalu. Nemojte žuriti s “oslobađanjem” djeteta od sjedalice – sigurnost je uvijek na prvom mjestu. Bolje je da dijete koristi booster malo dulje, ako mu pojas još uvijek ne pristaje idealno.

Kazne i Sankcije: Što Trebate Znati

Nepoštivanje zakonskih odredbi o prijevozu djece nosi ozbiljne novčane kazne, ali i prekršajne bodove. Kazne za nepravilan prijevoz djeteta mogu biti značajne, no one su zanemarive u usporedbi s potencijalnom cijenom djetetovog života i zdravlja. Primjerice, kazna za nepropisan prijevoz djeteta iznosi oko 130 eura, ali nepostojanje pravilne autosjedalice ili njena nepravilna uporaba, može rezultirati puno većom kaznom – trajnim posljedicama za dijete.

Zapamtite, zakoni postoje kako bi zaštitili. Njihovo poštivanje je minimum koji možemo učiniti za sigurnost naše djece.


Odabir i Pravilna Instalacija Autosjedalice: Ključ Sigurnosti

Zakon propisuje obvezu, ali odabir i pravilna instalacija dječje autosjedalice osiguravaju stvarnu zaštitu. Ova sekcija će vam pokazati kako vozač smije prevoziti dijete u vozilu na putničkim sjedalima s naglaskom na odabir prave sjedalice i njeno besprijekorno postavljanje.

Grupe Autosjedalica: Od Rođenja do Velike Školske Klupice

Autosjedalice su klasificirane u grupe prema težini i dobi djeteta (prema staroj ECE R44/04 regulativi) ili prema visini (prema novijoj i-Size/ECE R129 regulativi). Ključno je odabrati onu koja odgovara vašem djetetu.

  • Grupa 0/0+ (od rođenja do 13 kg):
    • Često se nazivaju “jaja” ili nosiljke za bebe.
    • Uvijek se postavljaju suprotno smjeru vožnje (rear-facing).
    • Ovaj položaj pruža najbolju zaštitu za bebinu glavu i vrat u slučaju frontalnog sudara.
    • Mogu se postaviti na prednje sjedalo uz obaveznu deaktivaciju zračnog jastuka.
    • Primjer: Maxi-Cosi Pebble, Cybex Cloud Q.
  • Grupa I (9-18 kg):
    • Nakon što dijete preraste Grupu 0+, prelazi se na Grupu I.
    • Neke sjedalice se mogu postaviti i suprotno i u smjeru vožnje (tzv. “convertible” sjedalice), a preporuka je držati dijete u rear-facing položaju što duže, idealno do 15 mjeseci starosti ili dok ne preraste gornju granicu visine/težine za taj položaj.
    • Ako je sjedalica okrenuta u smjeru vožnje, uvijek mora biti postavljena na stražnje sjedalo.
    • Primjer: Recaro Monza Nova IS, Britax Römer Dualfix.
  • Grupa II/III (15-36 kg):
    • Popularno nazvani “booster” sjedalice.
    • Postoje boosteri s naslonom i bez naslona. Boosteri s naslonom pružaju bolju bočnu zaštitu i pravilnije pozicioniranje pojasa.
    • Dijete se veže sigurnosnim pojasom vozila, dok sjedalica samo podiže dijete u optimalnu poziciju.
    • Primjer: Graco Junior Maxi, Cybex Solution Z-Fix.
  • Kombinirane sjedalice (Multi-grupe):
    • Pokrivaju više grupa (npr., 0+/I/II/III ili I/II/III).
    • Mogu biti ekonomične, ali je važno provjeriti njihovu prilagodljivost i sigurnost za svaku dobnu skupinu.
    • Kod ovih sjedalica je posebno važno redovito prilagođavati naslon za glavu i pojaseve kako dijete raste.

U 2024. godini, i-Size standard (ECE R129) sve više postaje dominantan. On se temelji na visini djeteta i zahtijeva obavezno prevoženje djeteta suprotno smjeru vožnje do minimalno 15 mjeseci starosti, što je važan korak naprijed u sigurnosti.

ISOFIX Sustav vs. Vezivanje Pojasom: Prednosti i Nedostaci

Dva su glavna načina pričvršćivanja autosjedalice u vozilu:

ISOFIX Sustav:

  • Prednosti:
    • Jednostavnost instalacije: Smanjuje rizik od pogrešne instalacije, jer se sjedalica jednostavno “klikne” na ISOFIX sidrišta u vozilu.
    • Sigurnost: Pruža vrlo čvrstu i stabilnu vezu između autosjedalice i karoserije vozila.
    • Jasni indikatori: Većina ISOFIX sjedalica ima vizualne ili zvučne indikatore koji potvrđuju ispravnu instalaciju.
  • Nedostaci:
    • Ne posjeduju sva vozila ISOFIX sidrišta (iako je to u novijim vozilima standard).
    • ISOFIX sjedalice mogu biti teže i skuplje.
    • Mogu biti nešto manje fleksibilne kod prebacivanja iz vozila u vozilo ako jedno nema ISOFIX.

Vezivanje Pojasom Vozila:

  • Prednosti:
    • Univerzalnost: Kompatibilno sa svim vozilima koja imaju sigurnosne pojaseve.
    • Cijena: Često su autosjedalice koje se vežu pojasom povoljnije.
  • Nedostaci:
    • Veći rizik od pogrešne instalacije: Istraživanja pokazuju da se velik postotak autosjedalica vezanih pojasom ne instalira pravilno.
    • Manja stabilnost: U usporedbi s ISOFIX sustavom, može biti nešto labavije ako nije savršeno zategnuto.

Zaključak: Ako vaše vozilo ima ISOFIX, a autosjedalica podržava ISOFIX, to je preferirana opcija zbog veće sigurnosti i jednostavnosti instalacije. Međutim, kvalitetna autosjedalica vezana pojasom, ako je pravilno instalirana, također pruža visoku razinu sigurnosti.

Korak-po-Korak Vodič za Instalaciju Autosjedalice

Pravilno postavljanje autosjedalice je presudno. Evo općih koraka, ali uvijek slijedite upute proizvođača vaše specifične autosjedalice!

  1. Provjera kompatibilnosti: Prije kupnje, provjerite je li sjedalica kompatibilna s vašim vozilom. Mnogi proizvođači imaju liste kompatibilnosti na svojim web stranicama.
  2. Pozicioniranje sjedalice: Postavite autosjedalicu na željeno stražnje sjedalo. Ako je rear-facing sjedalica, pazite na kut nagiba koji mora osigurati da bebina glava ne pada prema naprijed.
  3. Pričvršćivanje (ISOFIX):
    • Pronađite ISOFIX sidrišta u vozilu (obično su označena).
    • Izvucite ISOFIX konektore na autosjedalici i gurnite ih u sidrišta dok ne čujete klik i/ili dok indikatori ne pokažu zeleno.
    • Gurnite sjedalicu čvrsto prema naslonu sjedala vozila.
    • Ako sjedalica ima “Top Tether” pojas ili potpornu nogu, pričvrstite ih/namjestite ih prema uputama. “Top Tether” pojas se pričvršćuje na sidrišnu točku na stražnjem dijelu sjedala vozila, a potporna noga se spušta na pod vozila i osigurava stabilnost.
  4. Pričvršćivanje (Pojasom vozila):
    • Postavite sjedalicu na sjedalo vozila.
    • Provucite sigurnosni pojas vozila kroz označene vodilice na autosjedalici. Svaka sjedalica ima jasne oznake (često u boji) kuda pojas mora proći.
    • Zakopčajte pojas i čvrsto ga zategnite. Provjerite da sjedalica ne može micati više od 2-3 cm u bilo kojem smjeru.
    • Neke sjedalice imaju zatezače pojasa za dodatnu stabilnost.
  5. Namještanje pojaseva za dijete:
    • Remenje autosjedalice treba biti zategnuto tako da između remena i djetetovog ramena stane najviše jedan prst.
    • Kopča pojasa treba biti na sredini prsa, ne na trbuhu.
    • Remen preko ramena treba izlaziti iz sjedalice u visini djetetovog ramena ili malo iznad za sjedalice okrenute u smjeru vožnje, odnosno u visini djetetovog ramena ili malo ispod za sjedalice okrenute suprotno smjeru vožnje.

Česte Pogreške pri Korištenju Autosjedalica

Čak i najbolja autosjedalica neće pružiti zaštitu ako se koristi pogrešno. Evo najčešćih grešaka:

  • Labavi pojasevi: Najčešća greška! Dijete mora biti čvrsto vezano.
  • Krivi nagib: Posebno kod beba, prevelik nagib može otežati disanje, premali nagib (kod rear-facing sjedalica) je nesiguran za bebin vrat.
  • Neadekvatna veličina: Korištenje premale ili prevelike sjedalice za dijete.
  • Nepravilno postavljanje sjedalice u vozilo: Slabo zategnuti pojas vozila ili pogrešno spojeni ISOFIX konektori.
  • Rano prebacivanje: Prebacivanje djeteta u veću grupu autosjedalice prije nego što je fizički spremno.
  • Zimska odjeća: Debela zimska jakna stvara prazan prostor između djeteta i pojaseva, smanjujući učinkovitost pojasa. Skinite jakne prije vezivanja, a pokrijte dijete dekicom preko pojaseva.

Najbolji Savjeti i Preporuke za Siguran Prijevoz Djeteta

Osim zakonskih regulativa i tehničkih aspekata, postoje i praktični savjeti koji će vam pomoći da u potpunosti shvatite kako vozač smije prevoziti dijete u vozilu na putničkim sjedalima na najsigurniji mogući način.

Gdje je Najsigurnije Mjesto za Dijete u Vozilu?

Iako sva stražnja sjedala nude veću sigurnost od prednjeg, idealno je mjesto za autosjedalicu:

  • Srednje stražnje sjedalo: Ako je opremljeno ISOFIX-om ili sigurnosnim pojasom koji omogućuje stabilnu instalaciju, srednje sjedalo je najsigurnije jer je najudaljenije od točaka udara. Međutim, mnoga vozila nemaju ISOFIX na srednjem sjedalu ili sigurnosni pojas nije prikladan.
  • Bočna stražnja sjedala: Ako srednje sjedalo nije opcija, bočna stražnja sjedala su odličan izbor. Pružaju dobru zaštitu i omogućuju lakšu interakciju s djetetom.

Uvijek se vodite pravilom: najsigurnije je ono sjedalo gdje možete autosjedalicu najčvršće i najpravilnije instalirati.

Kada Prebaciti Dijete u Sljedeću Grupu Autosjedalice?

Ovo je jedno od najčešćih pitanja, a odgovor je često pogrešan. Nikada nemojte prebacivati dijete u veću sjedalicu samo zbog dobi!

  • Važnost praćenja visine i težine: Odluka o prebacivanju temelji se na visini i težini djeteta, a ne na dobi. Dijete je preraslo sjedalicu kada mu vrh glave viri izvan vrha naslona sjedalice ili kada je prešlo maksimalnu težinu preporučenu za tu sjedalicu. Kod rear-facing sjedalica, ramena su važan pokazatelj.
  • Rear-facing što duže: Zlatno pravilo sigurnosti je da dijete putuje suprotno smjeru vožnje (rear-facing) što je duže moguće, barem do 15 mjeseci starosti (prema i-Size standardu), ali idealno i do 3-4 godine ako sjedalica to dopušta. Vratni mišići i kralježnica male djece nisu dovoljno razvijeni da izdrže sile frontalnog sudara kada su okrenuti prema naprijed.

Autosjedalica vs Booster: Kada prebaciti?

Prebacivanje s autosjedalice s unutarnjim pojasevima na booster sjedalicu (Grupa II/III) je značajan korak. To bi se trebalo dogoditi tek kada dijete zadovolji SVA sljedeća kriterija:

  1. Dosegnulo je minimalnu visinu i težinu propisanu za booster (obično 15 kg i oko 100 cm).
  2. Kada sjedne u booster, pojas vozila mu savršeno pristaje: pojas preko ramena prolazi preko sredine ramena (ne preko vrata, niti pada s ramena), a donji pojas leži nisko preko kukova (ne preko trbuha).
  3. Dovoljno je zrelo da može mirno sjediti tijekom cijelog putovanja, bez igranja s pojasom ili naginjanja.

Primjer studije slučaja: Mnogi roditelji prebace dijete s 18 kg u booster. Međutim, ako dijete ima 18 kg, ali je visoko samo 95 cm i spava tijekom vožnje padajući glavom, booster mu još uvijek ne pruža adekvatnu potporu i zaštitu. Bolje je da ostane u sjedalici s 5 točaka vezivanja dok ne bude više i zrelije.

Dodatna Sigurnost i Udobnost na Putovanju

Dugotrajna putovanja s djecom zahtijevaju dodatnu pripremu:

  • Suncobrani i zaštita od sunca: Štite dijete od izravnog sunca i pregrijavanja.
  • Igračke i zabava: Odaberite igračke koje se mogu pričvrstiti i koje neće postati projektili u slučaju naglog kočenja. Izbjegavajte male dijelove.
  • Pauze: Redovite pauze su ključne za dječju udobnost i sigurnost. Iskoristite ih za protezanje, igru i promjenu pelena.
  • Održavanje autosjedalice: Redovito čistite sjedalicu prema uputama proizvođača. Provjerite pojaseve na habanje i oštećenja.
  • Ne kupujte rabljenu sjedalicu bez provjere: Nikada ne kupujte rabljenu autosjedalicu ako ne znate njezinu povijest. Sjedalica koja je sudjelovala u prometnoj nesreći ili kojoj je istekao rok trajanja (da, i autosjedalice imaju rok trajanja!) nije sigurna.

Budućnost Sigurnosti Djece u Prometu: Trendovi i Inovacije (2026. i dalje)

Industrija dječjih autosjedalica neprestano se razvija. Što možemo očekivati u bliskoj budućnosti i kako vozač smije prevoziti dijete u vozilu na putničkim sjedalima s novim tehnologijama?

  • Pametne autosjedalice: Već postoje sjedalice s integriranim senzorima koji prate prisutnost djeteta, temperaturu, pa čak i pravilno vezivanje. Mnoge od njih su povezane s aplikacijama na pametnim telefonima koje upozoravaju roditelja ako dijete ostane samo u vozilu, čime se sprječavaju tragične nesreće zbog zaboravljene djece. Očekuje se šira primjena i standardizacija ovih sustava do 2026. godine.
  • Poboljšani sigurnosni standardi: EU regulativa R129 (i-Size) kontinuirano se unapređuje, postavljajući strože zahtjeve za bočnu zaštitu i testiranje sudara. To će dovesti do još sigurnijih proizvoda.
  • Integrirani sustavi vozila: Proizvođači automobila sve više integriraju sigurnosne značajke za djecu izravno u vozila, kao što su integrirani boosteri ili sustavi koji prate stražnja sjedala.
  • Materijali otporniji na udarce: Razvoj novih materijala koji apsorbiraju energiju nastavit će poboljšavati zaštitu.

Zaključak: Važnost Odgovornog Roditeljstva i Vozačkog Ponašanja

Prijevoz djece u vozilu na putničkim sjedalima je kompleksna tema koja zahtijeva pažnju, informiranost i dosljednost. Nadamo se da vam je ovaj sveobuhvatan vodič pružio jasan uvid u to kako vozač smije prevoziti dijete u vozilu na putničkim sjedalima u Hrvatskoj, uz poštivanje svih zakona i najboljih sigurnosnih praksi.

Zakoni postoje s razlogom – da nas štite. No, prava sigurnost proizlazi iz naše svjesnosti i odgovornosti. Uvijek se informirajte, redovito provjeravajte stanje autosjedalice, i nikada nemojte praviti kompromise kada je u pitanju sigurnost vašeg djeteta. Vaša pažnja i briga su najvažniji sigurnosni element u automobilu. Svako putovanje započinje i završava sigurnošću, a pravilan prijevoz djeteta osnova je za bezbrižna obiteljska putovanja.


Često Postavljana Pitanja (FAQ) o Prijevozu Djece u Vozilu

Kako bismo dodatno učvrstili vaše znanje i odgovorili na najčešće dileme, pripremili smo kratak pregled često postavljanih pitanja o tome kako vozač smije prevoziti dijete u vozilu na putničkim sjedalima.

P: Do koje visine/dobi dijete mora biti u autosjedalici u Hrvatskoj?
O: U Hrvatskoj, dijete mora koristiti autosjedalicu ili postolje (booster) sve dok ne dosegne visinu od 150 cm. Dob nije primarni kriterij, već visina. Za djecu do 135 cm obvezna je homologirana autosjedalica. Za djecu od 135 do 150 cm, obvezna je autosjedalica ili postolje koje omogućuje pravilno vezivanje sigurnosnim pojasom vozila.

P: Smije li dijete na prednjem sjedalu?
O: Općenito, preporučuje se prijevoz djece na stražnjim sjedalima. Dijete do 2 godine smije se prevoziti na prednjem sjedalu isključivo u dječjoj sjedalici okrenutoj u smjeru suprotnom od smjera vožnje, uz obaveznu deaktivaciju zračnog jastuka. Djeca starija od 2 godine i viša od 135 cm smiju sjediti na prednjem sjedalu u odgovarajućoj autosjedalici ili boosteru, s aktivnim zračnim jastukom, ali samo ako je to iznimno potrebno, jer je stražnje sjedalo statistički sigurnije.

P: Koja je razlika između ISOFIX-a i vezivanja pojasom?
O: ISOFIX je standardizirani sustav pričvršćivanja autosjedalice izravno na karoseriju vozila putem posebnih sidrišta, što osigurava čvrstu i stabilnu vezu te smanjuje rizik od pogrešne instalacije. Vezivanje pojasom podrazumijeva pričvršćivanje autosjedalice sigurnosnim pojasom vozila. ISOFIX je često preferiran zbog jednostavnosti i veće sigurnosti, dok je vezivanje pojasom univerzalno primjenjivo u svim vozilima s pojasevima.

P: Kako znam je li autosjedalica pravilno postavljena?
O: Pravilno postavljena autosjedalica ne smije se pomicati više od 2-3 cm u bilo kojem smjeru kada ju pokušate pomaknuti s baze. Remenje koje veže dijete treba biti dovoljno zategnuto da između pojasa i djetetovog ramena stane najviše jedan prst. Uvijek provjerite upute proizvođača autosjedalice i vozila.

P: Kada treba kupiti novu autosjedalicu?
O: Novu autosjedalicu treba kupiti kada dijete preraste trenutnu sjedalicu (po visini ili težini), kada je sjedalica bila uključena u prometnu nesreću (čak i manju), ili kada joj je istekao rok trajanja. Da, autosjedalice imaju rok trajanja, obično 6-10 godina od datuma proizvodnje, jer materijali s vremenom gube svoja zaštitna svojstva.

P: Je li zimska jakna problem kod vezivanja djeteta?
O: Apsolutno. Debela zimska jakna stvara prazan prostor između djeteta i sigurnosnih pojaseva. U slučaju sudara, taj prazan prostor može dopustiti djetetu da se previše pomakne prije nego što pojasevi postanu učinkoviti, što povećava rizik od ozljeda. Preporuka je skinuti jaknu i vezati dijete izravno, a zatim ga pokriti dekom preko pojaseva.

More Reading

Post navigation

Momo zašto plačeš

Momo zašto plačeš je pitanje koje se često postavlja u različitim kontekstima, od roditeljskih savjeta do psiholoških analiza. U ovom članku, ćemo se detaljno baviti ovim pitanjem i pokušati dati što potpuniji odgovor.

Leave a Comment

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

back to top