Sadržaj...
Uvod: Zašto se vaš automobil trese pri kretanju?
Ako ste primijetili da vam se automobil trese prilikom kretanja, niste sami. Ovaj problem je jedan od najčešćih razloga zbog kojeg vozači odlaze u servis, a može ukazivati na niz mehaničkih nedostataka – od jednostavnih poput neuravnoteženih guma do ozbiljnijih kvarova u motoru ili kočionom sustavu. Razumijevanje uzroka i simptoma ključno je kako biste što prije reagirali i spriječili potencijalno opasne situacije na cesti. U ovom vodiču detaljno ćemo objasniti zašto auto trese pri kretanju, kako sami možete provjeriti neke stvari i kada je nužno posjetiti stručnjaka.
Glavni uzroci podrhtavanja automobila
Podrhtavanje automobila može biti uzrokovano različitim faktorima, a identificiranje točnog uzorka pomaže u bržoj dijagnostici. Evo kategoriziranih uzroka od najčešćih do specifičnijih.
Problemi s gumama i točkovima
Neuravnoteženi ili oštećeni točkovi često su glavni krivac za vibracije, posebno pri brzinama iznad 60 km/h. Ako auto trese pri kretanju i vibracije se pojačavaju s porastom brzine, vjerojatno je u gumama. Neravnomjerno trošenje guma, deformirani felgi ili čak nepravilan tlak u gumama mogu uzrokovati ovaj problem. Redovita rotacija guma i balansiranje kotača mogu spriječiti ovaj problem.
Kvarovi u kočionom sustavu
Ako se auto trese prilikom kočenja, a vibracije se osjećaju kroz volan ili papučicu kočnice, uzrok su vjerojatno deformirani kočioni diskovi. Ovo je posebno čest problem kod vozila koja se često koriste u gradskoj vožnji s agresivnim kočenjem. Redoviti pregled kočnica ključan je za sigurnost.
Problemi s motorom i gorivom
Nepravilan rad motora, uzrokovan neispravnim svećicama, začepljenim filterima goriva ili lošim kvalitetom goriva, može dovesti do podrhtavanja pri ubrzanju. Ako auto trese pri kretanju iz mirovanja i pritom se čuje neravnomjeran rad motora, provjerite sustav za paljenje i ubrizgavanje.
Oštećenja u pogonskom sklopu i ovjesu
Istrošeni ležajevi, homokinetički zglobovi ili elementi ovjesa poput amortizera mogu uzrokovati trzaje i vibracije, posebno pri skretanju ili vožnji po neravnom terenu. Ovi problemi često zahtijevaju stručnu dijagnostiku jer se teško uočavaju bez dizanja vozila.
Kako dijagnosticirati problem: Vodič korak po korak
Dijagnostika uzroka podrhtavanja zahtijeva sustavan pristup. Evo kako možete krenuti, bilo da ste iskusni vozač ili početnik.
Samostalne provjere koje možete napraviti
Prije nego što odvezete auto u servis, provjerite neke stvari sami. Prvo, izmjerite tlak u gumama – nepravilan tlak može uzrokovati vibracije. Zatim, vizualno pregledajte gume i felge na oštećenja. Ako imate osjećaj da auto trese pri kretanju samo pri određenim brzinama, zabilježite te brzine – to može pomoći mehaničaru.
Kada posjetiti stručnjaka
Ako osjećate vibracije pri kočenju, skretanju ili ako su praćene čudnim zvukovima, odmah se obratite mehaničaru. Nemojte zanemariti simptome jer mogu ugroziti sigurnost. Stručnjak će koristiti opremu za balansiranje kotača, pregledati kočione diskove i testirati rad motora kako bi točno odredio uzrok.
Prevencija i održavanje: Kako izbjeći probleme s vibracijama
Redovito održavanje je najbolji način da spriječite podrhtavanje automobila. Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći.
Redovita servisna knjiga
Pridržavajte se preporuka proizvođača za servisne intervale. Zamjena svećica, filtera i redovito balansiranje kotača smanjit će rizik od vibracija. Trenutno, mnogi moderni automobili imaju senzore koji upozoravaju na potrebu održavanja, ali ne zanemarujte klasične preglede.
Pažljiva vožnja i navike
Izbjegavajte agresivno ubrzanje i kočenje, jer to ubrzava trošenje kočnica i guma. Vožnja po lošim cestama zahtijeva sporiju vožnju kako biste smanjili opterećenje na ovjesu. U 2026. očekujemo još naprednije sustave za praćenje stanja vozila, ali do tada, dobre navike su ključne.
Zaključak: Ne zanemarujte znakove koje vam auto daje
Podrhtavanje automobila pri kretanju nikada nije normalno i uvijek ukazuje na potencijalni problem. Bez obzira radi li se o jednostavnom balansiranju kotača ili ozbiljnijem kvaru u motoru, brza reakcija može uštedjeti novac i spriječiti opasne situacije. Redovito održavanje i pažljiva vožnja najbolji su način da izbjegnete ove probleme. Ako sumnjate na bilo koji kvar, obratite se pouzdanom mehaničaru – sigurnost na cesti je neprocjenjiva.
Često postavljena pitanja (FAQ)
Što mogu sam provjeriti ako se auto trese pri kretanju?
Provjerite tlak u gumama, vizualno pregledajte gume i felge na oštećenja, te zabilježite pri kojim se brzinama vibracije javljaju.
Kako prepoznati je li problem u kočnicama ili gumama?
Ako se auto trese pri kočenju, vjerojatno su krivi kočioni diskovi. Ako vibracije rastu s brzinom, radi se o gumama ili točkovima.
Zašto je važno brzo reagirati na podrhtavanje?
Zanemarivanje vibracija može dovesti do skupljih kvarova i ugroziti sigurnost vožnje, posebno ako se radi o kočnicama ili ovjesu.
Koliko košta popravak ako auto trese pri kretanju?
Cijene variraju – balansiranje kotača košta oko 100-200 kn, dok zamjena kočionih diskova može ići do 1000 kn ili više, ovisno o modelu vozila.
Ovaj članak pruža opće smjernice, ali uvijek se konzultirajte s kvalificiranim mehaničarom za točnu dijagnostiku i popravak.





Leave a Comment