26. studenog 2025. – S obzirom na to da Britanci i Nijemci pretražuju Hrvatsku milijunima puta, možemo s povjerenjem reći da je hrvatski turizam, kao i brend autentičnosti i sigurnosti, postao pouzdan izbor za putnike.
Prema informacijama koje donosi Poslovni Dnevnik, unatoč stalnim pritužbama na cijene u posljednje dvije ili tri godine, pozicija hrvatskog turizma ostala je stabilna. Hrvatska se i dalje iznimno dobro kotira među europskim putnicima, posebno među Britancima i Nijemcima. Istraživanje popularne platforme Skyscanner pokazuje da je brend hrvatskog turizma postao lako prepoznatljiv, autentičan i pouzdan.

Sadržaj...
Rast interesa za Hrvatsku
U posljednjih 12 mjeseci, interes za Hrvatsku najviše je porastao među putnicima iz Poljske, Finske, Belgije, Grčke i Češke. Kada govorimo o vodećim europskim putnicima, Britanci i Nijemci najviše pretražuju Hrvatsku i njezine ponude, s nevjerojatnih 13,4 milijuna i 12,4 milijuna pretraživanja, redom.
Prema podacima Skyscannera, Poljaci, Talijani i Španjolci slijede Britance i Nijemce u broju pretraživanja. Na globalnoj razini, najviše pretraživani gradovi uključuju Split, Dubrovnik, Zagreb, Zadar i Pulu.

Alternativne destinacije u porastu
Analiza također pokazuje da je rast interesa posebno jak za Rijeku i Pulu, što ukazuje na to da se povećava interes za alternativne, tradicionalno manje popularne hrvatske destinacije. Predstavnici Skyscannera, Chelsea Tessendorf i Lise Brown, zaključuju da Hrvatska, u usporedbi s Turskom, Portugalom, Grčkom, Španjolskom i susjednom Italijom, ima priliku pozicionirati se kao premium mediteranska destinacija s jedinstvenim lokalnim iskustvima.
Trendi putovanja u 2024. godini
Ovaj pristup bit će ključan za privlačenje putnika ne samo iz Europe, već i iz cijelog svijeta u nadolazećim godinama. Godina 2024. bit će obilježena trendom “putovanja za ljepotu”, a Skyscanner predviđa da će 2026. donijeti sve više ljudi koji putuju zbog posebnih tretmana za lice i tijelo, kao i onih koji traže proizvode za njegu i ljepotu koje ne mogu pronaći u vlastitoj zemlji. Za mnoge će kupovina u lokalnoj trgovini s kozmetikom biti jednako važna kao i posjet lokalnim znamenitostima ili muzejima.
Obiteljska putovanja, koja su oduvijek bila prisutna u Hrvatskoj, također će dobiti novu, višegeneracijsku dimenziju u 2026. godini. Skyscanner primjećuje sve češće zahtjeve za putovanjima u kojima zajedno putuju roditelji, djeca i djedovi i bake.

Planinarenje i književni turizam
Osim svega navedenog, sve više putnika razmatra planinarenje tijekom ljetnih i jesenskih mjeseci. Čak 71% njih aktivno razmatra ovu opciju, a posjete destinacijama inspiriranim književnim djelima, posebnim knjižnicama ili čak odmorištima za čitanje također su u porastu.
Zaključak
Općenito, putovanja postaju sve više oblik uživanja i istraživanja, a Hrvatska se pozicionira kao atraktivna destinacija koja nudi raznolike mogućnosti za sve vrste putnika.
Najčešća pitanja (FAQ)
- Koje su najpopularnije destinacije u Hrvatskoj? Najviše pretraživani gradovi su Split, Dubrovnik, Zagreb, Zadar i Pula.
- Kako se Hrvatska pozicionira u odnosu na druge mediteranske destinacije? Hrvatska se smatra premium destinacijom s jedinstvenim lokalnim iskustvima.
- Koji su trendovi putovanja za 2024. godinu? Očekuje se porast interesa za putovanja zbog ljepote i obiteljska putovanja.
- Kako se povećava interes za alternativne destinacije? Destinacije poput Rijeke i Pule bilježe rast interesa među putnicima.



Leave a Comment